Digitális oktatás első négy hete, hónap diákjai

2020.03.16.-tól intézményünkben is digitális formában folyik a nevelő-oktató munka, a fejlesztés. Az osztályok és az integráló iskolákban tanuló sajátos nevelési igényű tanulók a google classroom és a fecebook zárt csoportok segítségével jutnak információhoz, tananyaghoz. Ezek a felületek lettek az új közösségi tereink. Mindenkinek nehézséget okozott az átállás, vagy azért, mert nem volt otthon eszköze, vagy mert nem volt megfelelő rutinja a digitális eszközök használatában, vagy hiányzik a megszokott napi rutin, a társak, a közösség, a személyes kontaktus. A problémán először a pedagógusok és az asszisztensek lendültek át, igyekeztek kiutat mutatni a nehézségek között. Igyekeztek az ottonaikban rekedt gyerkeket, családokat távolról navigálni, segíteni a digitális eszközök használatában. Aztán a gyerkekek is ráéreztek a dolog ízére, van, ami tetszik az új tanulási formában (a kütyüzés, gépezés, a távolról küldött feladatok megoldásának élménye, stb ) , van, ami pedig egyre nagyobb feszültésget, gondot okoz (a barátok, társak hiánya, a személyes kapcsolódások elmaradása, a közösség megélése, stb). A szülők hatalmas segítséget nyújtanak nap mint nap gyermekeik számára, ők a pedagógusok otthoni segítőivé váltak. A munka nem csak a digitális platformokon folyik, hanem napi telefonos, mesengeres kontaktusban is vagyunk a családokkal, szinte ott vagyunk a lakásaikban. Hagyományos kapcsolattartási módokat is használunk: leveket is küldünk, kis levélcsomagokat, amelyekben kinyomtatott rejtvények, színezők, játékos feladatok lapulnak. Ahol az eszközök nagyon hiányoznak oda az intézmény laptopjait ajánlottuk fel, illetve adomány gépek is érkeztek, ezeket is eljuttattuk a legnagyobb szükségben szenvedőkhöz. Összesen 9 db gépet juttatunk családokhoz, melyekkel 13 gyermek tanulhat odahaza. Az 1-2. osztályban 4 gyermek, a 3-4. osztályban 3 gyermek, az 5. osztályban 2 gyermek, a 6. osztályban 1 gyermek, a 7-ben 2 és a 8-ban 1 gyermek tanulhat a kapott gépeken. A gépek felkészítésében nagy segítségünkre volt rendszergazdánk. Még további gépeknek is lenne helyük, de sajnos az intézmény kiadható gépei elfogytak és további felajánlás egyelőre nem érkezett. Várunk rá. 

Igyekszünk a közösségi hagyományainkat és az közösség megélésének biztosítását is folytatni. Intézményi facebook csoportunk https://www.facebook.com/groups/865533700125575/ élő közösségi térként funkcionál szülők, pedagógusok és gyerkek aktivitásával egyaránt. Jobb híján most ott találkozunk. A hónap diákja versenyt is folytatjuk, postán küldtük ki tanulóink jutalmát. Az 1.-2. osztályban Bogdán Balázs, Madarász Bence, a 2.-3.-4. csoportban Madarász Tamás, Győző Kristóf, a 3-4. osztályban Kun Vanessza, Máté Erik, az 5. osztályban Romvári Ramóna, Borda-Fehér Dániel, a 7. osztályban Mihály Tamás, Hasur Noel, a 8. osztályban Sárközi Renátó lettek március hónap diákjai. Különleges és nem mindennapi próbát álltak ki, mivel a hónap első felében még a hagyományos keretek között, majd a második felében már a digitális oktatás keretei között kellett szorgalmukkal, kitartásukkal kitűnniük társaik közül. Nagy elismerés nekik és az őket segítő szüleiknek is. 
 

 

Néhány fotó az eltelt digitális hetekből

  

    

 a segítséget mindazoknak, akik mellettünk állnak ezekben az időkben is! Köszönöm kollégáim, a szülők munkáját, a gyerkek szorgalmát!

 A tavaszi szünetre jó pihenést, kikapcsolódást kívánok mindnekinek. Szép húsvétot, kellemes ünnepet!

 

Káhleszné Krémer Ildikó